Advanced Sales Programme

Datoer for programmet:

Første modul: 1. – 2. marts 2016 IE på IBC Innovationsfabrikken – Kolding
Andet modul: 9. – 12. maj 2016 IE Business School – Madrid

Advanced Sales Programme er en salgsuddannelse på Master niveau fra IE Business School i Madrid. IE Business School er det førende business universitet i Europa ifølge Financial Times.

Salgsorganisationen er ofte nøglen til en virksomheds succes. Det er ofte herfra, at forståelsen af og input fra markedet kommer og salget er altafgørende for virksomhedens succes. Derfor er det bydende nødvendigt, at salgsorganisationen forstår at arbejde strategisk og med gennemslagskraft samt vægtige argumenter at kunne overbevise topledelsen og bestyrelsen.

Med Advanced Sales Programme får du som ansvarlig leder værktøjer inden for strategi, ledelse og salg. Værktøjer, der er altafgørende for salgsorganisationens niveau og dermed virksomhedens succes. Det er nogle af verdens bedste undervisere inden for området. Her er tale om en uddannelse på masterniveau i absolut verdensklasse.

Salgsuddannelsen er målrettet salgsledere, salgsdirektører og administrerende direktører, der ønsker den nyeste viden indenfor salgsstrategi og personligt lederskab.

Moduler for Advanced Sales Programme

Første modul:

Strategi og salg

IBC Innovationsfabrikken – Kolding

Virksomheden salgsstrategi er baseret på en kundeforståelse samt en forståelse for, hvordan virksomheden skaber værdi for kunden. En succesfuld vinderstrategi skaber produkter, som kunderne selv efterspørger. Produkter som Apples iPhone, stærke brands som LEGO, IKEA og lignende er ”momentum produkter”, der fremmer sig selv. På første modul får du værktøjer til at udvikle strategier, der kan skabe momentum i salget.
De to dage er inddelt i fire sessioner:
  • Powering Growth as the mission of sales
  • Mastering the key drivers of value creation
  • Customer value and customer equity
  • Momentum for the sales organization

Andet modul:

Lederskab og salgsledelse

IE Business School – Madrid

Virksomheder med motiverede og engagerede medarbejdere er mere innovative og produktive. Det samme gælder for salgsstyrken – selvtillid og positiv tænkning er nøglen til, at salget kan øges og kunderne fastholdes. Lederskab er nøglen til engagement, motivation og selvtillid hos rigtig mange medarbejdere.

Andet modul vil give salgslederen:
  • Forståelse af egne styrker, svagheder og ressourcer
  • Værktøjer til at skabe fremragende lederskab
  • Metoder til at inspirere medarbejderne og skabe performance ud over det sædvanlige

Salg baseret på tillid

Vil du købe noget fra en person, som du ikke har tillid til?

Du vil lære at skabe og bruge tillid som en parameter til at øge salget i forhold til kunderne. Lige så vigtigt lærer du at skabe tillid internt i organisationen i forhold til medarbejdere, kolleger samt topledelsen og bestyrelsen. Salgsorganisationens strategiske input er altafgørende for virksomhedens produktudvikling og strategiske udvikling generelt.

På tredje modul vil du yderligere lære at bruge storytelling og andre teknikker til at skabe øget salg og bedre forståelse – internt såvel som eksternt.

Salg baseret på tillid vil blive en ny og succesfuld vane for dig.

Kontakt os  venligst, hvis du ønsker en fuldt uddybende beskrivelse af uddannelsens indhold og professorer.


Tilmelding:

Tilmeld dig lederuddannelsen Executive Leadership Programme og få essensen og den nyeste viden fra en executive MBA samt et certifikat fra to af verdens bedste business universiteter – IE Business School og HPI – søsterorganisationen til Stanford D-School.

Optagelse foregår efter først til mølle princippet for alle deltagere, der opfylder optagelseskriterierne. 25% af undervisningsgebyret skal betales inden for 14 dage, mens de resterende 75% skal betales to måneder før opstart.

Ophold og måltider beløber sig til €250 per dag.

Afbestillingsgebyr:

Mere end 60 dages varsel:       25% af uddannelsesgebyret
60-30 dages varsel:                       50% af uddannelsesgebyret
mindre end 30 dages varsel: 100% af uddannelsesgebyret

Undervisere for Advanced Sales Programme

 

Professor, Charles H. Green

Charles H. Green har en MBA fra Harvard og en bachelor i filosofi fra Columbia.

Han har været konsulent siden 1978 og har arbejdet med Trusted Advisor Associates, siden han grundlagde det i 1997. Charles er CEO for virksomheden. Han har desuden arbejdet for omkring hundrede forskellige kunder gennem sin karriere. Han specialiserer sig i kommercielle forhold, hvor personer i en organisation bliver betalt for at overbevise andre mennesker inden for eller uden for organisationen.

Dette inkluderer salg og IT samt rådgivning både internt og eksternt. Han er passioneret omkring at skabe indsigt og ideer på en måde, der bliver husket, så andre mennesker kan ændre deres opfattelse og se ting fra et nyt perspektiv.

 

Professor, Siegfried Hoenle

Siegfried Hoenle er administrerende direktør for Talent & Leadership Solutions.

Han grundlagde virksomheden i 2010 efter en 20 år lang international karriere med forskellige lederroller. Hans ekspertiser er blandt andet lederskab, ledelsesudvikling, effektivitet blandt leder teams samt kultur og forandring i organisationer. Han arbejder sammen med CEO’s og CHRO’s om at designe og implementere effektive strategier i disse kritiske felter.

Han hjælper organisationer med at implementere deres strategier på den mest effektive måde og træne deres ledere samt til at udvikle sig hurtigere end konkurrenterne. Talent & Leadership Solutions’ kunder er typisk multinationale virksomheder inden for mange forskellige industrier, herunder Merck, UBS, Coca-Colca, Julius Baer, ErsteGroup, Credit Suisse, Zurich Insurance og Novartis.

I sin seneste position var Siegfried Chief Learning & Talent Officer for Credit Suisse og havde ansvaret for alle virksomhedens aktiviteter globalt inden for disse felter. I Credit Suisse har Siegfried førhen været ansvarlig for lederskab- og ledelsesudvikling. Over to år etablerede han bankens Asia Campus i Singapore og Hong Kong. Han startede sin karriere i Swiss Federal Institute of Technology i Zürich, hvorefter han var hos UBS Investment Banking i London, hvor han have det globale ansvar for talent og performance management.

 

Professor, Jean-Claude Larreche

Hans seneste bog ”The Momentum Effect: ’How to Ignite Exceptional Growth’” blev udgivet i 2008 af forlaget Wharton School Publishing og oversat til flere forskellige sprog.

Amazon USA har udnævnt ”The Momentum Effect” som årets fjerde bedste bog i kategorien ”Business and Investing”. Jean-Claude har en MBA fra INSEAD, men derudover også en MSc i Computer Science fra University of London samt en PhD i Business fra Stanford University.

På Stanford fik han kælenavnet ”JC” af sine venner. Jean-Claude Larreche har altid kombineret sin akademiske karriere med forretningsaktiviteter. Han er en anerkendt konsulent hos førende globale virksomheder, hvoraf størstedelen er i den globale Fortune 500. Som bare 35-årig blev han udnævnt til eksternt bestyrelsesmedlem for firmaet ReckittBenckiser og havde denne position i 18 år, hvilket er en exceptionelt lang periode.

Han har også været i bestyrelses for INSEAD i 18 år. Han er stifter og formand for den internationale virksomhed StratX, der specialiserer sig i udvikling af strategier.